Skip to main content

Merhaba, Ziyaretçi!

Bizi ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederiz!

Sitemizden daha iyi yararlanabilmek için "Giriş" yapmalı ya da "Kayıt" olmalısınız ;)

("ForumDervis - Genel Forum Sitesi" ayrıcalıktır!)

Türkiyenin En Büyük Genel Forum Sitesi

Not (ForumDervis - Genel Forum Sitesi)

DUYURU Yeni Üyeler Mesaj Engelinizi Kaldırmak İçin Tıklayın.Aksi Takdirde Mesaj Alamazsınız ! Kaldırmak İçin Linke Tıklayın !

Mesaj Engelini Kaldırmak İçin Tıkla!
DUYURU ! YGS / LYS Tüm Konular İçin ; http://bc.vc/ZuwD4E8

Dikkat! Flood konu açmak ve mesaj yazmak yasaktır.
DUYURU ! Reklam vermek için Skype: burokolo ekleyiniz.


Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Dragon Age TM Inquistion
Dragon Age TM Inquistion
#1

Yeşil Işığa Doğru Gitme!

Oyunun ilk olarak konusundan başlamak istiyorum. Öyle lakkadanak oyun içine girmekle olmaz tahminimce. Oyunun konusundan bahsedecek olursak oyun şöyle gelişiyor: Büyücüler, tapınakçıların acımasızlığı altında eziliyor, Elfler ise bütün hakları kısıtlanmış ve ırkçılığa maruz kalarak yaşamlarını sürdürüyorlar, Cüce krallığı düşüşe geçmiş durumda bir asır önce ki işgalin sorunlarını hala yaşıyor durumundalar. İşgalden sonra ortaya çıkan felaketler sonucu tüm ırklar tükenmenin eşiğine gelmişti. Ancak aksilik o ki yeni bir felaket daha oldu, büyük bir patlama sonucu gökyüzünde açılan yeşil yarıktan Thedas dünyasına binlerce canavar ve milyonlarca iblis giriyor ve maalesef ortalık yine karışmaya başlıyor. Bu sırada nerde veya o patlamaya nasıl denk geldiğini bilmediğimiz karakterimiz de bu kargaşada araya kaynıyor, kaynamasına ama bir anda oyunun merkezi haline geliyor ve yanımızda her dediğimize katlanan ne desek yapan ekibimizle tabi ki dünyayı biz kurtarıyoruz. Daha fazla spoiler vermeden konuşmayı durdurayım ben en iyisi. Kısaca hikaye biraz klasik gibi gibi hissettim ben açıkçası.

Bin Bir Surat Necmi

Patlamadan sonra bizi tonlarca çeşitlilikle dolu, beklide sizi yarım saat oyalayacak bir karakter yaratma ekranı bekliyor. Öncelikle karakterimizin cinsiyetini, ırkını ve sınıfını seçiyoruz. Irklarda İnsanlar (Humans), Elf’ler (Elf),

Cüceler (Dwarf) ve ek olarak Qunari ırkı da var. Irklar hakkında seçme ekranında da yazan yazıları özeti maiyetinde birkaç bilgi vermeliyim dedim. Şöyle kısa kısa bilgiler çıktı ortaya;

İnsanlar (Humans): Oyunun en güçlü ırklarından birisidir. (Hoop yaşasın insanların üstünlüğü, yeniden (!)) Oyunun başlangıcında yetenek puanlarını kapıyoruz.

Elfler (Elf): Elfleri oyunda ezilmiş ırk olarak göstermişler. (Legolas öyle demiyordu ama!) Ayrıca Elfler ile uzaktan yaptığınız her defans her atış %25 menzil savunması bonusu veriyor. (Belki de bir Legolas olursunuz.)

Cüceler (Dwarf): Bodur, stok yapmayı seven tiplermiş cüceler. (Bunlar bildiğin Hobbit’in devam filmi) ve sihir atağı yaptığınızda %25 sihir defansı bonusu alıyorsunuz. (Büyüyü Gandalf yapar, cüceler baltalarla balyozlarla saldırır insanları yanıltmayın!)

Qunari: Boynuzlu kardeşlerimizin ırkından oluşan bu ırk (Ah şu kadınlar neler çektirmişler Qunari’lere) yakın saldırılarda %25 bonus yani ek olarak fiziksel hasar direnci özelliğine sahip olurlar.

Irkları tanıttık ve sıra geldi sınıf seçimimize, sınıf seçimlerinde ise 3 ana takımınla beraber 5 grup var. Bunlar şu şekilde; Rogue, Warrior ve Mage üç ana sınıfından ve Rogue: Double Wield, Rogue: Archer, Warrior: Two-Handed,
Weapon & Shiled ve Mage olmak üzere 4 alt sınıflara da ayrılıyor.

Rogue: Double Wield : Çift bıçakla bir nevi suikastçı gibi saldırıyor. Rogue’nin anlamanın sinsi tarzında bir şey olduğunu da düşünürsek tam oturuyor. Yukarıdaki ırk bilgilerine bakacak olursak Rogue: Double Wield sınıfında Qunari ırkını seçmenizi tavsiye ederim.

Rogue: Archer: Sırada ki sınıf benden “ok” diye trip atan kızlarımıza gelsin. Bu sınıfta çeşit çeşit oklarımızı ve uzaktan defanslarımızı konuşturuyoruz yine suikastçı kıvamındayız. (bence Archer olmak daha havalı). Bu sınıfta ise kesinlikle Elfleri seçmenizi tavsiye ederim size avantaj sağlayacaktır. (Maksat Elflerin namı yürüsün.)

Warrior: Two-Handed: Herkesin ölümsüz olarak gördüğü ve tank olduğunu düşündüğü sınıflardan birine geldi sıra, Warrirorlar. Bu sınıfta ise elinizde tek bir silah var ancak küçümsenecek bir silah değil karakterimizin çift eli ile zor kaldırdığı bir silah bu. (Annelerimizin oklavası ile kapışır yani.) Bu sınıfta yakın dövüşe girdiği için Quanri ırkını seçebilirsiniz.
Olay mı var Nolmuş?

Demin yukarıda anlattığım senaryo biraz üstün körü olduğunu fark ettim ve biraz daha oyunun için inmeye senaryosuyla beraber oyun içinden ayrıntılar vererek anlatmaya karar verdim. Düşünün bir anda oraya çıkan bir adam ve geçmişini unutmuş olayı çözebilecek tek kişi de o işte bu durumda oyunundaki ana karakterler size şüphe ile yaklaşıyor haklı olarak. Ancak tek çözüm de siz olduğunuzdan “Engizisyon”a katılıyorsunuz ve bu olayı çözmelisiniz. (Bu arada engizisyon ne merak edenler için açıklama: Engizisyon Katolik Kilisesi'ne bağlı bir mahkeme sistemi idi.) Göreviniz halkın refahını sağlamak ve engizisyonu genişletmek tabi ki bu o kadar kolay bir iş değil. Eğer oyun içinde verdiğiniz kararlar doğru seçim olmaz ise olaylar ters tepebilir. Aldığınız her karar birini size düşman yapabilir veya dost yapabilir bunu unutmayın. (Nasılda baskı kurdum ama) Bu yüzden oyunu oynarken karakterinizin hal ve hareketlerine dikkat etmeniz gerek. Oyundaki hikaye ve karakterlerin tepkileri işlenişi olsun size oyunu neden oynadığınızı hatırlatışı olsun çok iyi olmuş. (ve karakterler günü kurtarır.) Yukarıda klasik dediğim senaryo buralarda farkını gösteriyor işte. Göstermesine de oyunda karakterler ne kadar iyi olsa da oyunda göre zayıf kalıyor çünkü şöyle söyleyebilirim hikaye genel olarak belirsiz geçiyor. Yan görevler ve ana görevler her ne kadar bir birine iyi bağlanmış olsa da birçok belirsizlik kalıyor aklında insanın bu yüzden senaryo kötü değil kötü diyemem ancak yetersiz yada kopuk demek daha yerinde olur sanırım.

Engizisyon’umuz gelişmeye başlayınca artık görevlere üçer kişi çıkmaya başlıyorsunuz ve görevlere çıkarken kimleri, hangi ırkları, yanınıza aldığınız karakterlerin uyumlulukları önemli çünkü oyun boyunca ekip olarak çalışıyorsunuz. Tabi ki yol üzerinde kimin yardıma ihtiyacı varsa yardımına koşuyoruz ekipçe ve bu arada yarıkları da kapatmaya devam etmemiz gerekiyor.
Run Necati Run!

Oyunda devasa boyutlarda bir harita sistemi var. Hatta o kadar büyük ki “Savaş Masası” adı verilen bir yerde oyun hakkında birçok karar alınıyor. Keşfedilmesi gereken yerler, stratejik alanlar, ajanlarınızın sizin için malzeme toplaması için göndereceğiniz yerler var. Engizisyonunuza kattığınız her karakteri malzeme toplamaya ve siyasi anlaşmalar yapmaya yollaya bilirsiniz. Bu arada unutmadan her adamınızın görevleri yapış tarzları ve süreleri farklı olduğu bir özellik eklenmiş oyuna. Oyunun haritası gördüğünüz gibi adamlarınızı yolladıktan sonra sizde keşfe çıkacak kadar büyük durumda ve bu büyük harita oyunun adına gerçekten yakışır durumda. Saatlerce oyunun haritasında gezip keşif yapıp, görevleri yaptıktan sonra haritayı açıp baktığınızda daha fazla keşfedilecek yer ve yapılacak tonlarca görevin olması insanı sevindirmiyor değil. (Ne kadar çok görev o kadar çok oyun.) Oyunun haritası ne çok karışık ne de çok boş tam kıvamında bir görev haritası hazırlamış BioWare. Harita veya oyun arazisi mi desek? Oyun arazisinde görevlere öyle pat diye gidemiyorsunuz engebeli araziler, dağlar, patikalar, canavarlar hepsi yol üzerinde sizi bekliyor ancak üzülmeyin yolda sadece zorluklar yok bazen öyle yerler geliyor ki bu manzarayı durup izlemek geçiyor içinden insanın. (Ser sofranı yap pikniğini.) Bu yüzden asla yolda giderken “offf sıkıldım Allah’ım bu ne büyük harita” demiyorsunuz. Hiçbir şey öylesine yapılmış hissi vermiyor. Her deliğin, her inin, her eşyanın hatta her ağacın orada oluşunun bir sebebi varmış gibi hissediyorsunuz. .

OhneName
Cevapla
Yukarı Git


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Evde Ek İş dini forum islami sohbet Havuz Yapımı instagram takipçi satın al İstanbul Evden Eve Nakliyat
kamagra cialis fiyatları